ico

BTL

BTL-ul le ofera potentialilor clienti posibilitatea sa intre in contact cu produsul sau serviciul oferit de companie si ii ajuta sa il tina minte mai bine. Comunicarea tip BTL are rolul sa mentina o companie sau o marca de produs/serviciu in atentia publicului si poate fi facuta prin intermediul evenimentelor sau promotiilor face-to-face.

Mijloacele de comunicare folosite in BTL pot fi evenimentele, promotiile face-to-face sau distribuirea de materiale informative.

Comunicarea BTL are rolul sa mentina o companie sau o marca de produs/serviciu in atentia publicului.

In domeniul bunurilor de larg consum firmele trebuie sa organizeze in permanenta evenimente BTL, pentru ca oamenii au des tendinta sa treaca la alt produs.

Ca diferenta fata de sora mai mare numita ATL (Above the line), ce conteaza cel mai mult aici este ca pot sa incerc sa atac mai multe simturi ale consumatorului. Nu mai este doar vaz si auz, ci poate fi si miros, poate fi simtul tactil, pot fi mai multe elemente”. Mijloacele de comunicare folosite in BTL (Below the line) pot incepe cu organizarea de evenimente in zilele importante pentru companie, sponsorizarea unor evenimente publice, organizarea de receptii sau concerte si pot ajunge pana la promotii face-to-face sau distribuirea de materiale de comunicare.

“Serviciile de BTL sunt din ce in ce mai variate in contextul actual. Vorbim astazi despre forme si medii de comunicare diverse, care se sustin, se completeaza, se intrepatrund. In Romania, cele mai frecvente activitati de BTL sunt promotiile, evenimentele punctuale, precum conferinte, lansari etc., si activarile sponsorizarilor”. Un avantaj este ca publicul caruia i se transmite mesajul poate fi selectat mai bine.

“In principal, BTL-ul are si acest avantaj ca privesc in ochi omul cu care vorbesc si incerc sa il conving direct, uitandu-ma poate de la cum este imbracat, la ce are in mana, pana la ce mananca in momentul respectiv”.

Ce mijloc de comunicare BTL sa folosesti

Tipul de eveniment BTL organizat si amploarea acestuia variaza in functie de buget, de profilul companiei, de targetul vizat si de etapa de dezvoltare in care se afla firma, produsul, serviciul sau marca promovata. “Probabil o companie face eforturi mai mari in momentul in care lanseaza produsul, incercand sa fie langa consumator, convingandu-l sa cumpere si sperand ca acesta va atrage si alti consumatori”.

Alt criteriu de selectie a evenimentului este obiectivul stabilit de companie pentru produsul respectiv. De exemplu, intentia companiei poate fi ca produsul sa fie testat de oameni sau sa fie folosit intr-o anumita zona mai mult decat in alta sau sa genereze un context de comunicare. “Cand faci un plan de BTL pornesti de la nevoile companiei, care stie din studii sau din datele de la vanzari ca are nevoie sa creasca audienta in anumite zone sau sa atinga anumite segmente din clienti”.

Comunicarea tip BTL are rolul sa mentina o companie sau o marca de produs/serviciu in atentia publicului.

“Asadar, ori de cate ori compania doreste sa ofere consumatorului posibilitatea de a experimenta produsul si beneficiile acestuia si, implicit, sa-i reactualizeze promisiunea brandului, aceasta trebuie sa solicite serviciile unei echipe de BTL”.

Unul dintre domeniile in care firmele trebuie sa organizeze in permanenta evenimente este cel al bunurilor de larg consum (FMCG). Pentru ca pe acest segment oamenii au des tendinta sa treaca la un alt produs, este nevoie ca firmele sa organizeze diverse actiuni/promotii cel putin o data pe luna. Promotiile pot fi de tipul celor cu recomandare la raft, care sa determine cumparatorul sa nu uite produsul, mai ales ca, de exemplu, fidelitatea in randul tinerilor nu este un lucru remarcabil de mare si atunci in principiu trebuie sa faci eforturi destul de mari.

  • evenimente in zona publica
  • evenimente in zona corporatista
  • evenimente in zona privata
  • analize si consiliere in domeniul comunicarii interne si externe
  • comunicare cu mass-media 
  • servicii de loby (pe langa institutii publice sau private, lideri de opinie etc)
  • marketing direct: mail si sms
  • sampling
  • hostess
  • lansare de produs
  • relatii publice
  • proiecte speciale
  • caravane
  • relatii cu mass media
  • realizare baza de date.